Zakon o parničnom postupku
Narodna skupština Republike Srbije usvojila je dana 09.11.2018. godine Zakon o izmenama Zakona o parničnom postupku („Službeni glasnik RS”, br. 72/11, 49/13 – US, 74/13 – US i 55/14) – „u daljem tekstu Zakon“.
Jedina izmena koja je predmetnim Zakonom predviđena jeste izmena člana 204 i ona se sastoji u sledećem:
- licu koje od tuženog pribavilo stvar ili pravo o kome teče parnica omogućeno je da stupi u parnicu umesto tuženog, pod uslovom da na to pristanu obe stranke;
- licu koje je od tužioca pribavilo star ili pravo o kome teče parnica, pruža se mogućnost da stupi u parnicu umesto tužioca, na osnovu pisane saglasnosti koju tužilac dostavi sudu;
- uklonjena je odredba člana 204 stav 3 Zakona o parničnom postupku koja je uređivala dejstvo presude u odnosu na sticaoca stvari ili prava koje umesto stranke stupi u parnicu.
Dakle, za razliku od ranije važećeg rešenja, više se ne traži saglasnost tuženog za stupanje u parnicu drugog lica umesto tužioca, a koje je od njega pribavilo stvar ili pravo o kome teče parnica.
Za stupanje u parnicu drugog lica umesto tužioca dovoljna je samo saglasnot tužioca, čime je znatno olakšano njegovo stupanje u parnicu.
Prilikom donošenja predmetnog Zakona, Narodna skupština Republike Srbije imala je u vidu probleme koji se javljaju prilikom prodaje problematičnih kredita.
Naime, kao poseban problem posebno je istaknuta prodaja problematičnog kredita od strane banke, a za vreme trajanja parničnog postupka u kome je banka tužilac.
Privredni apelacioni sud je zauzeo stav da u tom slučaju postojeći sudski postupci moraju da budu završeni, te da će, ako se proda problematičan kredit, banka na kraju izgubiti.
Upravo ovo je imalo praktične posledice u smislu potrebe da novi vlasnik problematičnog kredita započne novi spor, što je znatno smanjivalo interesovanje kupaca za problematične kredite.
Takođe, stvarala se mogućnost da u međuvremenu nastupi zastarelost, čime bi nastupile štetne pravne posledice.
Dakle, prepreku za razvoj tržišta problematičnih kredita predstavljalo je upravo ranije važeće zakonsko rešenje, koje je predviđalo i saglasnost tuženog za stupanje u parnicu lica koje kupi problematičan kredit.
Iz tog razloga je Vlada u Strategiji za rešavanje problematičnih kredita („Sl glasnik RS”, broj 72/15) predvidela izmenu Zakona o parničnom postupku.
Informacije sadržane u ovom tekstu su pružene samo za svrhu opšte informisanosti, nisu pružene i ne mogu se smatrati za pravno mišljenje ili pravni savet. Shodno navedenom, Advokatska kancelarija Petrović Mojsić & Partners odriče svaku odgovornost i ne prihvata bilo kakvu obavezu za posledice koje može pretrpeti bilo koje lice zbog činjenja ili nečinjenja na osnovu informacija sadržanih u ovom tekstu.

Kako odabrati advokata ovlašćenog za upis u katastar
Upis u katastar je formalni, strogo propisan postupak. I najmanja greška može dovesti do odbacivanja ili odbijanja zahteva. Odbijeni zahtevi, dopune i vraćanje predmeta na doradu

Upis u katastar nepokretnosti: novi propisi i e-šalter
Promet nepokretnosti u Srbiji, bilo da kupujete, prodajete, poklanjate, nasleđujete – ima dva formalna koraka: 1) Overa ugovora kod javnog beležnika (notar) Svaki ugovor o

Zakon o bezbednosti i zdravlju na radu – primena od 1. januara 2026. godine
Izmene Zakona o bezbednosti i zdravlju na radu (u daljem tekstu: Zakon), koje su stupile na snagu 7. maja 2023. godine, donele su čitav niz novih obaveza

Novi Zakon o informacionoj bezbednosti – šta je novo?
Novi Zakon o informacionoj bezbednosti donosi značajne izmene, kao i nove mere zaštite – kako za fizička, tako i za pravna lica. Pogledajmo koje. Stari Zakon o

Daljinska trgovina i elektronska trgovina: obaveze trgovaca i prava potrošača
Pre samo nekoliko godina internet prodavnica je delovala kao novotarija. Danas poručujemo i kupujemo na „na klik“, preuzimamo u paketomatima, a isporuke stižu sa drugih
(NE)POSTOJANJE OBAVEZE STRANOG PRAVNOG LICA DA ODREDI PORESKOG PUNOMOĆNIKA I DA SE EVIDENTIRA ZA OBAVEZU PLAĆANJA PDV U SLUČAJU KADA OBAVLJA GRAĐEVINSKE RADOVE NA TERITORIJI REPUBLIKE SRBIJE
(NE)POSTOJANJE OBAVEZE STRANOG PRAVNOG LICA DA ODREDI PORESKOG PUNOMOĆNIKA I DA SE EVIDENTIRA ZA OBAVEZU PLAĆANJA PDV U SLUČAJU KADA OBAVLJA GRAĐEVINSKE RADOVE NA TERITORIJI
